חשיבה יצירתית, פיתוח מוצרים ושרותים חדשים

קוראי הספר פשוט – הפניות ועדכונים לגבי חשיבה יצירתית וחדשנות

לתכתובת בנושאי חדשנות – ואני מבטיח להגיב לכל מי ששואל – אנא הצטרפו לעמוד הפייסבוק בנושא חשיבה המצאתית http://www.facebook.com/gidigildaMIT

 

בפיתוח מוצרים חדשים אנחנו רגילים לחשוב על הרעיון, על הצוות, על המודל העסקי ועל מימון. מסתבר שיש משהו הרבה יותר דומיננטי בהצלחה של סטרטאפים, וחדשנות בארגונים היא מגיבה בדיוק לאותם גורמי הצלחה – כי היא מעין Startup פנים ארגוני עם מימון ראשוני של הארגון. מה הגורם המרכזי שקובע את הצלחת הרעיונות.. BILL GROSS מדבר על זה ב TED.

בניית מודל עסקי – Business Canvas Model

אחרי שיש לנו רעיון השאלה היא איך לממש אותו, מהו המודל העסקי המתאים. ראו תקציר השיטה


 

ועכשו להרצאה המלאה (אשר בחלקה מוקרן התקציר שראיתם למעלה).

מודלים עסקיים הם אבן בניין להצלחה בחדשנות – הרצאה של אלכסנדר אוסטרוולדר מתמצתת את הגישה והכלים

אלכסדנר, ממציא דגול אבל קצת חוטא ביהירות (חחח)  – אז לדלג על מה שמעצבן…

הוא מתאר את התפיסה של מודלים עסקיים באמצעות ה CANVAS, ואחכ עושה ZOOM IN על פרטים שחשובים לנו בכל פרויקט. גם מסביר למה לעבוד כך ולא עם תוכנית עסקית קלאסית.


הדוגמא של נספרסו מאלפת (דקה 13)

הניתוח של הרמות של בניית המודל (דקה 34) מעניינת רלוונטי לפרויקטים שלנו.

ההערה של סטיב בלאנק על תפקידנו בחברות מעניינת (דקה 47).

ומייד אחריו ההסבר על דיאגרמת המתאם בין לקוחות והצעת ערך(דקה 48)  – חשובה – נעבוד איתה.

 

שיחה מעניינת מאד על דרכו של רעיון חדשני בארגון קיים או סטרטאפ להצלחה מאת סטיב בלאנק

מהו סטרט אפ – או רעיון חדשני בתוך חברה קיימת?

סטרט אפ הוא ארגון חדור אמונה והתוכנית שלו היא סדרה של ניחושים של המודל העסקי החדש (ראה קליפ של Steve Blank – דקה 4:00)

התפקיד שלנו הוא לממש אותם הכי מהר שאפשר.

כל רעיון חדש שמשנה את העולם נראה כמו צעצוע ביום הראשון. (דקה 7:30)

זה מה שאמרו ב NOKIA על ה IPHONE הראשון שיצא.

והנימוק… אין לנו בכלל נתח שוק…

הערות נוספות הקשורות לחידושים מהספר “פשוט”

קליפ בנושא “מד טריות” (עמוד 129) – מימוש מעניין מאד. הוספת ממד