פיתוח חשיבה יצירתית עם ילדים
את הנושא של פיתוח חשיבה יצירתית עם ילדים אני בוחר להגיש כסדרה –
שני משחקים שעושים את העבודה,
ואם קלטתם את הרעיון תוכלו למצוא או להמציא משחקים נוספים.
כמובן שלא מדובר רק בעיסוק עם ילדים. הרלוונטיות לעסקים מיידית. מהם הקריטריונים להיות יוצא דופן? הוא יכול להיות על פי תכונות (צבע, גודל, צורה). יכול להיות על פי פעולות ושימושים או על פי מרכיבים ומבנה.
הדבר הכי חשוב בפעילות עם הילדים היא שזה יהיה באווירה טובה, בזרימה ובכיף. אם יש כעסים או נושאים שלא פתורים בינכם שמעיבים על הרצון לשחק יחד – אנא תפתרו אותם קודם.
נמשיך… כלי חשיבה המצאתית מסייעים לנו לזהות את הקריטריונים.
הרעיון הא שקודם מתחייבים למיצוי של התשובה הראשונה שהילד נותן – לא משנה מהי התשובה. הגעה להבנה מעמיקה של היותו של הפרי שאמר יוצא דופן. במקרה שלנו מהקליפ: מוצאים לפחות 3 או 4 סיבות למשל ל"בננה" להיות יוצאת הדופן.
3 או 4 סיבות בלתי תלויות פירושו מיצוי.
רק לאחר שיש מיצוי ותחושה שה"בננה" היא באמת יוצאת דופן, שזו אמת עוברים לשאלה:
מי עוד יוצא דופן?
אם עוברים מהר מידי לשאלה הזאת ללא מיצוי – לא הרגלנו את המוח להתגמש, להשתחרר מהקבעון.
עקרון התנועה מאפשר לנו להתעמק ברעיון ולהתקבע עליו באופן זמני. לאחר שיש תחושה שמצאנו אמת, אפשר לנוע לאמת אחרת.
המעבר בין סוגי אמת שונים מייצר את גמישות החשיבה והיצירתיות שרוצים בחשיבה יצירתית.
זו התמצית של עקרון ה"קביעות הזמנית" והעקרון הזה הוא הבסיס לניהול סיעורי מוחות יצירתיים ואפקטיביים.
תהנו..
Pingback: ישר ללב ערוץ 2 גידי גילדה נצחון כשהחיים מתהפכים | innovation
גידי, שים לב למלל שלך בקליפ על התפוח. אתה אומר שם שהתפוח יוצא דופן כי ניתן לאכול אותו גם בלי הקליפה… לכולם אולי ברור- אבל צריך לתקן: ניתן לאכול אותו ״גם מבלי לקלפו״.
חוץ מזה- רעיון מצוין!
מאוד מעניין
מוגש ומוצג מסקרן