מה ללמד היום בבית הספר? באוניברסיטה? הרי התלמידים והסטודנטים יגדלו לעולם אחר לגמרי מהיום. מה הרלוונטיות של מה אנחנו מלמדים היום?
איליה - מורה לפיסיקה
הכתבה הזאת השאירה אותי בלי מילים…
מה ללמד ואיך
הרצאת טד עם סלמן קאהן. מייסד Kahn Academy. מתוך בדיקה של הרבה תלמידים הוא הבין שאין בעיה לחלק הניכר של התלמידים להצטיין במתימטיקה!!
העובדה שלא הרבה מצליחים היום במתימטיקה ויש חשיבה שאו שיש לנו גישה לתחום או שאין היא פשוט לא נכונה. אם היינו מתבוננים ברוב האנשים בתחילת תקופת ההשכלה – רובם באירופה לא ידעו קרוא וכתוב. רק 15% ידעו.
אז התפיסה הייתה שלרוב האנשים פשוט אין יכולת לקרוא ולכתוב.
כשנדע ללמד ונהיה חופשיים מהסטיגמה של "תפיסה מתימטית" ייעלם הקושי.
לרוב התלמידים חסר משהו בבסיס, ולכן השליטה שלהם בחומר נמוכה. בבית ספר לומדים הרבה תלמידים באותה הכיתה, ולכן נוצרים תמיד פערים אצל הרוב. לכל אחד את הפער שלו.
ברגע שלומדים אינדיבידואלי עם משוב מיידי הפערים האישיים מצטמצמים ואיתם עולה ההבנה האמיתית.
זה נכון לא רק למתימטיקה, אלא לכל המקצועות.
לציונים אין חלק משמעותי ביכולת ללמוד אם מלמדים נכון!
האוניברסיטה וגישת החינוך של VISHEN LAKHIANI
האוניברסיטה של MINDVALLEY. מכוון ללומדי עד. לשמר את החיבור החברתי, ללמוד ביחד עם לרקוד ולעשות מדיטציה. למידה בינ דורית. מבוגרים ביחד עם צעירים. גישה של VISHEN LAKHIANI פורץ דרך ואיש חזון.
למידה עצמאית מובנית
סוגטה מירטה – Sugata Mirta מוביל מגמה של לאפשר לילדים למוד לבד ללא הפרעה של הגדולים, אבל עם נגישות למחשבים וביטחון לגשת וללמוד. פרויקט חיים של למידה