חשיבה יצירתית, פיתוח מוצרים ושרותים חדשים

פיתוח מוצרים ושרותים חדשים

מודלים עסקיים יצירתיים

יצירת ערך עסקי באמצעות:

טכנולוגיה וידע ייחודי

 שיתופי פעולה, בריתות עסקיות

פרויקטיי פיתוח והטמעה של

IoT – Internet of Things & M2M 

“אינטרנט של הדברים”

מה באמת מביא ערך מוסף עסקי?

ערך מוסף עסקי מגיע משלושה דברים:

  1. טכנולוגיה, ידע ייחודי. פיתוח הון אינטלקטואלי או פשוט להתחבר למגמות חזקות שקיימות בשוק ורלוונטיות לכם – למשל חיבור לאינטרנט של הדברים – IoT Internet of Things, M2M

  2. יצירת בריתות ושיתופי פעולה למינוף משותף של פלטפורמות. את הדברים הגדולים אנחנו לא תמיד יכולים לבד. גם הגדולים לא עושים הכול לבד. החוכמה היא לשתף פעולה וליצור בריתות בין ארגונים. נדרשים ידע ומיומנות שיווקית, הבנה טכנולוגית מעמיקה שיכולה לבנות שיתופי פעולה חכמים, ובעיקר יכולת בין אישית וארגונית לעשות את זה.

  3. יצירת מודלים עסקיים חדשים. הדרך בה עושים עסקים קובעת את המבנה הארגוני, ואת המדדים שלו. שינוי מודל עסקי כרוך לרוב גם בשינוי ארגוני. יכולת לזהות את השינוי הרלוונטי ולהוביל אותו להצלחה.

נשמח לעשות את זה אתכם ועבורכם.

 

צפו בקליפ בתאור תהליך שהחל בסדנת פיתוח מוצרים חדשים והתפתח למוצר הדגל של חברת ארד – מד מים אולטראסוני. 

 

 

 השאירו בבקשה פרטים,

קבלו קורס מקוון עם 3 כלי חשיבה בעלי עוצמה – בחינם

 

או צרו קשר

web@innovation.co.il

050-2691088

 

אם אתם מסכימים אפילו עם חלק קטן מהמשפטים הבאים הפעילות מתאימה לכם:

 

 

קוו המוצרים הקיים שלכם הגיע למיצוי. מחפשים דרך לשדרג אותו, או להביא משהו חדש לגמרי לשוק.

 

 

רוצים לייצר תרבות של חדשנות בארגון. משהו עקבי שאפשר יהיה לסמוך עליו שיוציא חידושים אחת לכול דור של מוצרים או לכול עונה.

 

 

הארגון שלכם מחפש את הקמפיין הבא. על מה ללכת? מה יעשה את השינוי?

 

 

אתם שוקלים כיוון חדש לגמרי. משהו שאפשר יהיה לשים עליו Intellectual Property  שלכם.

 

למשל, לעבור מקבלן משנה (יצרן OEM) לבעל קוו מוצרים משלכם לשוק הבינלאומי. לפתח סדרת מוצרים מבוססת ידע ייחודי.

 

מחפשים דרך לקצר זמנים ובעיקר להקטין סיכונים.

 

יש לכם כוונה לפתח טכנולוגיה חדשה, או שהיא כבר בשלבי סיום. אילו מוצרים ייגזרו ממנה?

 

 

יש לכם בארגון קבוצת חדשנות – הכול מסודר, אבל אתם יודעים שאין באמת שיטה מאחורי העבודה, ואולי פשוט נכון לשמוע עוד מישהו מבחוץ שיעשיר את דרך העבודה שלכם. 

 

 

שמעתם כבר כמה סדנאות בתחום חשיבה יצירתית שהיו אכזבה. כשהגיעו ליכולת לעבוד על משהו אמיתי, להמציא קווי מוצרים, טכנולוגיה, או לפתור בעיות אמת גיליתם שכול מה שאמרו לכם בסדנה פשוט לא עבד.

 

 

אתם יזמים או עסק קטן ושואלים את עצמכם איך לעשות כסף מרעיונות טובים, או איך למצוא את הרעיון הגדול הבא שיביא ברכה לעסק?

 

 

 אז היום זה אפשרי!

הפעילות של פיתוח מוצרים חדשים בוחנת את תפיסות העולם הקיימות שלכם ובאמצעות עקרונות וכלי חשיבה מעבירה אתכם שלב אחר שלב דרך שמביאה אתכם לקווי מוצרים חדשים, טכנולוגיה חדשה. פיתונו מספר עקרונות:

 

 

  • “העיניים החוצה” – זיהוי מוקדי ידע ומעקב שוטף אחריהם. זיהוי מוקדי הידע הוא עניין שדורש מקצועיות ואנחנו מאתרים אותו ביחד אתכם.

 

 

  • “רשת מומחים” זיהוי רשת מומחים פנים ארגונית ובעיקר חוץ ארגונית. אנשים שאנו רוצים שיהיו מחוברים אלינו לא כעבודה שכירה, ולשמוע אותם בתחום התמחותם על בסיס קבוע. אין היום ארגון שמסוגל להכיל את כול תחומי הידע בבית, והבעיה היא שתמיד שנדרשת דיעה חיצונית לוקח המון זמן לאתר את האיש.

 

 

  • ידע לנהל סיעור מוחות יצירתי ואפקטיבי פנים אל פנים וגם באמצעים אלקטרוניים.

 

 

  • עיקרון מיקוד תשומת הלב.

 

 

  • כלי חשיבה ועקרונות חשיבה כמו: היפוך, הוספת ממד, אנלוגיה ועוד.

 

 

 

לקוחות והתנסות

 

לקוחות ולוגואים 

 השאירו בבקשה פרטים,

קבלו קורס מקוון עם 3 כלי חשיבה בעלי עוצמה – בחינם

  

או צרו קשר

web@innovation.co.il

050-2691088

 

אפשר לעבוד על פיתוח מוצרים חדשים בכמה רמות העמקה:

 

פיתוח קוו מוצרים, שירותים, טכנולוגיה – הון אינטלקטואלי

 

“תן לאדם דג – והשבעת אותו ליום אחד. למד את האדם לדוג – והשבעת אותו לכל החיים”. אמר לאו צה – חכם סיני. פיתוח הון אינטלקטואלי מלמד את הארגון ואת מובילי הפרוייקט לדוג.  הפעילות היא פרויקטלית עם מטרה עסקית מוגדרת, ועם מדידה של תוצאות עסקיות – מכירות, רווחיות והשפעה על שווי החברה. לעיתים יש כיוון ברור של פיתוח והפעילות מתחילה בהמצאת המוצרים ומיצוב שלהם. לעיתים אנו באוקיינוס “אדום” לגמרי, בסביבה תחרותית מאד ואז אנחנו נדרשים לברוא מציאות חדשה או לחפש אוקיינוס “כחול” בו אין מתחרים או יש מעט. פעילות כזאת נעשית כפרוייקט באמצעות כלי החשיבה של האוקיינוס הכחול, כלי אסטרטגיה וכלי חשיבה המצאתית. ערך מוסף שלרוב אנחנו משאירים בארגון הוא ידע על איך לפתח את קוו המוצרים הבא, ורשת מומחים בה יכול הארגון להיעזר גם לאחר שהפרויקט מסתיים.

 

פיתוח שרותים חדשניים לארגונים פיננסיים ורפואיים באמצעות שיווק דיגיטלי

אנו שמים דגש על ארגוני שרות, וארגוני שרות פיננסיים ורפואיים שיכולים לבדל את עצמם באמצעות פיתוח מוצרי מידע ומוצרי הנגשה לשירותים שלהם. אינטגרציה של מוצרי מדיה דיגיטליים (רשתות חברתיות, עשיית שימוש נכון בסמרטפונים וטבלטים) לתוך שרותים מוכיחה את עצמה שוב ושוב. לא מדובר על פעילות קידום “שגרתית”, אלא על פיתוח מוצר שנותן ערך מוסף והוא מעצים את השרות ומייחד אותו.

 

פיתוח תרבות של חדשנות בארגון

ההבנה שחדשנות היא משאב אסטרטגי מביאה ארגונים לרצות שהידע לחדש “יהיה בבית”. אבל מסתבר שזה לא פשוט לעשות, קשה לתחזק ובפועל ארגונים רבים מוציאים על זה הרבה כסף ונכשלים. פיתחנו שיטה שתאפשר לזה לקרות אצלכם – להביא תוצאות לאורך זמן בעלות סבירה וליהנות מזה.

 

ניהול חדשות בארגונים

יש לנו רקע ומיומנות לנהל את החדשנות בארגון שלכם, וגם לעבוד ביועצים ומנחים עם מנהלי חדשנות פנים ארגוניים. כמנהלי חדשנות נגדיר יעדים, אופן מדידה ונביא פיתוחי מוצרים, שרותים טכנולוגיות והון אינטלקטואלי שיהוו מנוע החדשנות הארגוני.

 

לחדש לממש לממש 

צריך לדעת כמה לחדש מול כמה ואיך לממש. החדשנים המוצלחים ביותר מחדשים במחזוריות – פעם חדשנות טכנולוגית ופעם חדשנות שוק ומיקוד על מימוש. נוכל לצעוד יחד למחזורי מימוש טובים על החדשנות הטכנולוגית. בהתחלה נהיה לבד בשוק, אבל השוק עוד לא יכיר את המוצר. בפעימה הבאה יש יותר מודעות אבל גם תחרות, ונדרש לשנות מסרים או מודל עסקי. נלווה אתכם בשלבים השונים בכדי להשיג מקסימום מכירות מהחדשנו הטכנולוגית.

המינון הנכון הוא לחדש, לממש, לממש. כאשר בתוך המימוש נמצאים רעיונות שיוקיים מודלים עסקיים  והורדת עלויות. הכול תחת המחויבות לחשיבה יצירתית.

לייצר תרבות של חדשנות זה טיפול לא רק בכלי חשיבה אלא ב MINDSET ברמה הניהולית וברמת הקצאת המשאבים. נתמודד עם סיכונים באמצעות תפיסה של “תיק השקעות” – נפזר סיכון ונדאג להשקיע זמן וכסף בחוכמה. תרבות מתבטאת בעדיפויות ארגוניות, בדיבור עליהן ובעיקר במעשים. נסמן איתכם מהם המעשים המרכזיים שהכי טבעיים לארגון, והם יהיה הבסיס להתנהלות הארגונית החדשה.

 

אנשים

מעבר למעשים, התרבות משקפת את האנשים שמובילים אותה. פיתוח תרבות של חדשנות נשענת על קומץ אנשים עם תשוקה אמיתית ליצור, לחדש, לעשות את הדבר הגדול הבא, ולפתור בעיות באופן יצירתי כול הזמן. אי אפשר לאלץ חדשנות, וכמה שתשלמו לאדם שאין לו עניין אמיתי – זה לא יעבוד. נזהה איתכם את אלה שיובילו את הפרויקט להצלחה.

 

להשיג את הפרויקט הבא

אם אתם מרכז פיתוח ישראלי בחברה בינלאומית אתם חיים לא רק מהמכירות של המוצרים של הארגון הבינלאומי אלא בעיקר מהבאת המוצר הבא למרכז הפיתוח שלכם. בהיבט הזה חשוב לדעת שחדשנות טכנולוגית לבדה לא עושה את העבודה – כלומר נדרש משהו מעבר ליכולת טכנולוגית מצוינת בכדי להביא למרכז הפיתוח שלכם את הפרויקט האסטרטגי וה”סקסי” הבא של החברה הבינלאומית. נכניס את גורם הזכייה בפרויקט באופן מבונה לתוך תרבות של חדשנות של הארגון.

 

כלי חשיבה והגדלת החופש של קבלת ההחלטות

בתשתית הפעילות יילמדו עקרונות וכלי חשיבה, משהו מוחשי שאפשר לעבוד איתו. נבחר מה נכון ללמד על פי מה אתם כבר מכירים, ומה מביא תוצאות. נידרש להתארגן תרבותית לאפשר רמה סבירה של חופש קבלת החלטות של עובדי הידע שאינם בהכרח מנהלים בכירים.

 

ה”עיניים החוצה” ורשת מומחים

נסמן את המקומות שנכון להיות מעורבים בהם וללמוד אותם, ונסמן מומחים פנים וחוץ ארגוניים שאנו רוצים להיות איתם בקשר רציף ובאילו נושאים. החוכמה המרכזית היא להיות נגיש לידע חיצוני “חם” ולתת לו לזרום אלינו. פיתוחים חדשניים נעשים לרוב מתחת לרדאר של כולם. יכולת לקלוט את המתרחש בשוק שלנו באמצעות אנשים וסוכני ידע היא המדויקת ביותר לחזות מה יקרה ומאיפה זה יכול יגיע.

 

תהליך העבודה ואיך מתחילים

יש מספר אפשרויות לקיים תהליך כזה בהצלחה ועם מינימום משאבים. צרו איתנו קשר לשיחה קצרה ונתאים לכם את התהליך הנכון.

 

 

קהל היעד

ארגוני היי טק, ביומד, פרמצבטיקה, ארגוני שירות עתירי ידע, ארגונים בתעשייה מסורתית שמבססים או רוצים לבסס את היתרון התחרותי שלהם על טכנולוגיה חדשנית או מודל עסקי חדשני.

התאמת הפעילות לארגון

פעילות של הטמעת חדשנות כתרבות ארגונית חייבת להיות תפורה לכול ארגון. היא אישית על פי מי שמוביל את העניין ברמה פנים ארגונית, וקשורה לפרויקט הבא שעל הפרק.

סדנת פיתוח מוצרים חדשים – עקרונות, והרחבת קווי מוצרים קיימים

 

סדנת פיתוח מוצרים חדשים לוקחת קווי מוצר קיימים, מרחיבה אותם, משנה אותם ומשדרגת אותם. אנו עושים שימוש בכלי החשיבה ומגיעים מהם לרעיונות מפתיעים. בהמשך עורכים סינון הרעיונות על פי הקריטריונים שהוגדרו בשלב הראשוני, ובניית עקרונית של קונספט.

משך הסדנה יותאם למורכבות המוצרים הקיימים ולרמת התחכום שהשוק נמצא בה. בעיקרון שוק תחרותי ידרוש יותר זמן. סדנת בסיס כזאת מאפשרת הפקת תוצאות תוך שני ימי סדנה מלאים (או ארבעה חצאי ימים).

במקרה שהשוק רווי, והיתרון התחרותי לא ברור נחפש כיוונים חדשים באמצעות גישת האוקיינוס הכחול. הזמנים המוידקים ייקבעו במשותף – כול קוו מוצרים לגופו.

 הדגש בסדנה הוא לא למידת השיטה אלא הפקת התוצאות – מציאת רעיונות למוצרים חדשים.

עקרונות חשיבה המצאתית שיטתית שנלמדים בהקשר של פיתוח מוצרים ושרותים חדשים:

הגדרת האתגר
אילוצי עולם הבעייה ועולם הפתרון
גמישות חשיבה והתמודדות עם אתגרים
עקרון התנועה – מסתבר שעקרון התנועה – היכולת למצות ולנוע הוא הבסיס לחשיבה יצירתית
עקרון הפוקוס – היכולת למקד ולהניע את תשומת הלב, להבחין בפרטים שלא ראינו קודם
כלי חשיבה להתמודדות עם האילוצים (איחוד, הכפלה, חלוקה, הוספת ממד, החסרה, היפוך)

צפו בוידאו – כלי החשיבה איחוד

 

צפו בוידאו – כלי החשיבה הכפלה

 

 

קהל היעד

רוב פעילות המצאת מוצרים חדשים נעשית עם אנשי השיווק והפיתוח, עם נוכחות מנכ”ל או הנהלה ותוך התייעצות באנשי התפעול ובמומחים חיצוניים שיכולים להזרים “דם חדש” וזרם רעיונות חדשים לארגון.

 

 השאירו בבקשה פרטים,

קבלו קורס מקוון עם 3 כלי חשיבה בעלי עוצמה – בחינם

 

או צרו קשר

 web@innovation.co.il

050-2691088