חשיבה יצירתית, פיתוח מוצרים ושרותים חדשים

קורס חשיבה המצאתית שיטתית

בניית מנועי צמיחה

מבוססי טכנולוגיה והון אינטלקטואלי

פרויקטיי פיתוח והטמעה של

IoT – Internet of Things & M2M

“אינטרנט של הדברים”

ניהול החדשנות בארגון

מודלים עסקיים יצירתיים

פיתוח מוצרים ושרותים חדשים

 

 

צפו בהרצאה שערכתי בכנס ISACA.

 ובשיחה בנושא סדנאות חשיבה המצאתית שיטתית ומהי יצירתיות

 השאירו בבקשה פרטים,

קבלו קורס מקוון עם 3 כלי חשיבה בעלי עוצמה – בחינם

או צרו קשר

web@innovation.co.il

050-2691088

אם אתם מסכימים אפילו עם חלק קטן מהמשפטים הבאים

הקורס, או פרויקט החדשנות מתאימים לכם:

 

  • מפתחים את הדור הבא, ורוצים להפתיע את השוק, לקצר את הדרך ולהקטין סיכונים מיותרים. 

 

  • רוצים להיות הסמכות המקצועית בענייני חדשנות ופיתוח מוצרים בארגון שלכם.

 

  • יש לכם בעיה, אתגר שיווקי או טכנולוגי – עשיתם כבר המון סיעורי מוחות ובכול פעם חוזרים לאותם רעיונות. אתם מחפשים משהו אחר, חדש! אפקטיבי, משהו שעובד.

 

  • הפיתוח האחרון של החברה שלכם נכשל. לא עמדתם בתוכניות. הטכנולוגיה התיישנה. אתם מתכוננים למוצר הבא ורוצים מישהו מקצועי בתחום החדשנות שילווה אותכם צעד אחר צעד להצלחה.

 

  • יש בארגון קבוצת חדשנות – הכול מסודר, אבל אתם יודעים שאין באמת שיטה מאחורי העבודה, ואולי פשוט נכון לשמוע עוד מישהו מבחוץ שיעשיר את דרך העבודה שלכם.

 

  • יזמים או עסק קטן ושואלים את עצמכם איך לעשות כסף מרעיונות טובים, או איך למצוא את הרעיון הגדול הבא שיביא ברכה לעסק?

 

  • רוצים לייצר תרבות של חדשנות בארגון. משהו עקבי שאפשר יהיה לסמוך עליו שיוציא חידושים אחת לכול דור מוצרים (או לכול עונה).

 

  • אוהבים חידות ואתגרי חשיבה.

 

  • שמעתם כבר כמה סדנאות בתחום חשיבה יצירתית שהיו אכזבה. כשהגיעו ליכולת לעבוד על משהו אמיתי, להמציא קווי מוצרים, טכנולוגיה, או לפתור בעיות אמת גיליתם שכול מה שאמרו לכם בסדנה פשוט לא עבד.

 

  • שואלים את עצמכם איך מוצאים קורס חדשנות שנותן דרך ולא רק סיסמאות של “לצאת מהקופסא” או כלים שכבר כולם מכירים.

 

התאמה לאופי הארגון:

  • היי טק

  • ביומד, פרמצבטיקה, תרופות

  • שרות, ותעשיית השרותים הפיננסיים

  • תעשייה מסורתית

  • קיימות ושימור הסביבה: מים, משאבי טבע, אנרגיה מתחדשת,  דלק

  • מוצרי צריכה, מזון, אופנה

ב IKEA – מתאימים את בחינת הכניסה לאופי הארגון…

העקרונות והכלים החדשים:

  • עקרון התנועה ו”קביעות זמנית”

  • מיבט – הגדרת מטרה שונה, הגדרת בעיה ופתרון מנקודות מבט שונות.

  • מיקוד ותנועה של תשומת הלב

  • זיהוי הקבעונות המרכזיים שלנו – איתור תבניות הכשל והקבעון בחשיבה שלנו

  • רשת מומחים – מודים שלא יודעים. להביא את ידע מבחוץ.

  • “העיניים החוצה” – איזה רדאר אנחנו צריכים כדי לחדש. מה לראות ואיך לשלב אותו ביומיום שלנו

  • שדרוג כלי החשיבה הוספת ממד

  • שדרוג כלי החשיבה היפוך

  • עקרון ההבחנה – איך מתחילה חשיבה יצירתית? לראות יותר ורק אחר כך לחשוב יצירתי

 

 

  לקוחות והתנסות

 

 

 

השאירו בבקשה פרטים,

קבלו קורס מקוון עם 3 כלי חשיבה בעלי עוצמה – בחינם

 

או צרו קשר

web@innovation.co.il

050-2691088

 אפשר ללמוד חשיבה המצאתית שיטתית ברמות העמקה שונות:

פיתוח קוו מוצרים, שירותים, טכנולוגיה – הון אינטלקטואלי

 

“תן לאדם דג – והשבעת אותו ליום אחד. למד את האדם לדוג – והשבעת אותו לכל החיים”. אמר לאו צה – חכם סיני. פיתוח הון אינטלקטואלי מלמד את הארגון ואת מובילי הפרוייקט לדוג.  הפעילות היא פרויקטלית עם מטרה עסקית מוגדרת, ועם מדידה של תוצאות עסקיות – מכירות, רווחיות והשפעה על שווי החברה. לעיתים יש כיוון ברור של פיתוח והפעילות מתחילה בהמצאת המוצרים ומיצוב שלהם. לעיתים אנו באוקיינוס “אדום” לגמרי, בסביבה תחרותית מאד ואז אנחנו נדרשים לברוא מציאות חדשה או לחפש אוקיינוס “כחול” בו אין מתחרים או יש מעט. פעילות כזאת נעשית כפרוייקט באמצעות כלי החשיבה של האוקיינוס הכחול, כלי אסטרטגיה וכלי חשיבה המצאתית. ערך מוסף שלרוב אנחנו משאירים בארגון הוא ידע על איך לפתח את קוו המוצרים הבא, ורשת מומחים בה יכול הארגון להיעזר גם לאחר שהפרויקט מסתיים.

 

פיתוח שרותים חדשניים לארגונים פיננסיים ורפואיים באמצעות שיווק דיגיטלי

אנו שמים דגש על ארגוני שרות, וארגוני שרות פיננסיים ורפואיים שיכולים לבדל את עצמם באמצעות פיתוח מוצרי מידע ומוצרי הנגשה לשירותים שלהם. אינטגרציה של מוצרי מדיה דיגיטליים (רשתות חברתיות, עשיית שימוש נכון בסמרטפונים וטבלטים) לתוך שרותים מוכיחה את עצמה שוב ושוב. לא מדובר על פעילות קידום “שגרתית”, אלא על פיתוח מוצר שנותן ערך מוסף והוא מעצים את השרות ומייחד אותו.

 

 

פרסומת של 3M – זה עומד ברחוב.

הזכוכית כול כך חזקה שאי אפשר לפרוץ אותה

מזהים את כלי החשיבה?

מתאים לאנשי פיתוח, טכנולוגיה,

שיווק, תפעול ולמנהלים

פיתוח תרבות של חדשנות בארגון

ההבנה שחדשנות היא משאב אסטרטגי מביאה ארגונים לרצות שהידע לחדש “יהיה בבית”. אבל מסתבר שזה לא פשוט לעשות, קשה לתחזק ובפועל ארגונים רבים מוציאים על זה הרבה כסף ונכשלים. פיתחנו שיטה שתאפשר לזה לקרות אצלכם – להביא תוצאות לאורך זמן בעלות סבירה וליהנות מזה.

 

ניהול חדשות בארגונים

יש לנו רקע ומיומנות לנהל את החדשנות בארגון שלכם, וגם לעבוד ביועצים ומנחים עם מנהלי חדשנות פנים ארגוניים. כמנהלי חדשנות נגדיר יעדים, אופן מדידה ונביא פיתוחי מוצרים, שרותים טכנולוגיות והון אינטלקטואלי שיהוו מנוע החדשנות הארגוני.

 

לחדש לממש לממש 

צריך לדעת כמה לחדש מול כמה ואיך לממש. החדשנים המוצלחים ביותר מחדשים במחזוריות – פעם חדשנות טכנולוגית ופעם חדשנות שוק ומיקוד על מימוש. נוכל לצעוד יחד למחזורי מימוש טובים על החדשנות הטכנולוגית. בהתחלה נהיה לבד בשוק, אבל השוק עוד לא יכיר את המוצר. בפעימה הבאה יש יותר מודעות אבל גם תחרות, ונדרש לשנות מסרים או מודל עסקי. נלווה אתכם בשלבים השונים בכדי להשיג מקסימום מכירות מהחדשנו הטכנולוגית.

המינון הנכון הוא לחדש, לממש, לממש. כאשר בתוך המימוש נמצאים רעיונות שיוקיים מודלים עסקיים  והורדת עלויות. הכול תחת המחויבות לחשיבה יצירתית.

לייצר תרבות של חדשנות זה טיפול לא רק בכלי חשיבה אלא ב MINDSET ברמה הניהולית וברמת הקצאת המשאבים. נתמודד עם סיכונים באמצעות תפיסה של “תיק השקעות” – נפזר סיכון ונדאג להשקיע זמן וכסף בחוכמה. תרבות מתבטאת בעדיפויות ארגוניות, בדיבור עליהן ובעיקר במעשים. נסמן איתכם מהם המעשים המרכזיים שהכי טבעיים לארגון, והם יהיה הבסיס להתנהלות הארגונית החדשה.

 

אנשים

מעבר למעשים, התרבות משקפת את האנשים שמובילים אותה. פיתוח תרבות של חדשנות נשענת על קומץ אנשים עם תשוקה אמיתית ליצור, לחדש, לעשות את הדבר הגדול הבא, ולפתור בעיות באופן יצירתי כול הזמן. אי אפשר לאלץ חדשנות, וכמה שתשלמו לאדם שאין לו עניין אמיתי – זה לא יעבוד. נזהה איתכם את אלה שיובילו את הפרויקט להצלחה.

 

להשיג את הפרויקט הבא

אם אתם מרכז פיתוח ישראלי בחברה בינלאומית אתם חיים לא רק מהמכירות של המוצרים של הארגון הבינלאומי אלא בעיקר מהבאת המוצר הבא למרכז הפיתוח שלכם. בהיבט הזה חשוב לדעת שחדשנות טכנולוגית לבדה לא עושה את העבודה – כלומר נדרש משהו מעבר ליכולת טכנולוגית מצוינת בכדי להביא למרכז הפיתוח שלכם את הפרויקט האסטרטגי וה”סקסי” הבא של החברה הבינלאומית. נכניס את גורם הזכייה בפרויקט באופן מבונה לתוך תרבות של חדשנות של הארגון.

 

כלי חשיבה והגדלת החופש של קבלת ההחלטות

בתשתית הפעילות יילמדו עקרונות וכלי חשיבה, משהו מוחשי שאפשר לעבוד איתו. נבחר מה נכון ללמד על פי מה אתם כבר מכירים, ומה מביא תוצאות. נידרש להתארגן תרבותית לאפשר רמה סבירה של חופש קבלת החלטות של עובדי הידע שאינם בהכרח מנהלים בכירים.

 

ה”עיניים החוצה” ורשת מומחים

נסמן את המקומות שנכון להיות מעורבים בהם וללמוד אותם, ונסמן מומחים פנים וחוץ ארגוניים שאנו רוצים להיות איתם בקשר רציף ובאילו נושאים. החוכמה המרכזית היא להיות נגיש לידע חיצוני “חם” ולתת לו לזרום אלינו. פיתוחים חדשניים נעשים לרוב מתחת לרדאר של כולם. יכולת לקלוט את המתרחש בשוק שלנו באמצעות אנשים וסוכני ידע היא המדויקת ביותר לחזות מה יקרה ומאיפה זה יכול יגיע.

 

תהליך העבודה ואיך מתחילים

יש מספר אפשרויות לקיים תהליך כזה בהצלחה ועם מינימום משאבים. צרו איתנו קשר לשיחה קצרה ונתאים לכם את התהליך הנכון.

 

 

קהל היעד

ארגוני היי טק, ביומד, פרמצבטיקה, ארגוני שירות עתירי ידע, ארגונים בתעשייה מסורתית שמבססים או רוצים לבסס את היתרון התחרותי שלהם על טכנולוגיה חדשנית או מודל עסקי חדשני.

התאמת הפעילות לארגון

פעילות של הטמעת חדשנות כתרבות ארגונית חייבת להיות תפורה לכול ארגון. היא אישית על פי מי שמוביל את העניין ברמה פנים ארגונית, וקשורה לפרויקט הבא שעל הפרק.

קורס חשיבה המצאתית שיטתית

 

קורס או סדנת חשיבה המצאתית חושפת את השיטה, את העקרונות ונושאי הלימוד שלה מפורטים למטה. סדנה שכוללת תרגול אך לא התמודדות עם בעיות אמת ומיועדת לאנשי פיתוח, שיווק, מנהלים ואנשי תפעול. בעלי עסקים יכולים למצוא בפורמט הסדנאי פתרונות יצירתיים לאתגרים שהם עוסקים בהם.

 

הפורמט המומלץ ללמידה והטמעה הוא יומיים, ביומיים ניתן ללמד את כול הכלים ולתרגל את רובם. יש דגש על חלק מהכלים אך נגיעה בכולם.

 

פורמט של יום מאפשר להכיר את השיטה ואת העקרונות שלה, להדגים את כלי החשיבה המרכזיים ולתת התנסות קצרה או בסיעור מוחות או בתרגול ראשוני.

 

נושאי הלימוד לקורס של יומיים:

  • עקרון התנועה ו”קביעות זמנית”
  • מיבט – הגדרת מטרה שונה, הגדרת בעיה ופתרון מנקודות מבט שונות.
  • מיקוד ותנועה של תשומת הלב
  • זיהוי הקבעונות המרכזיים שלנו – איתור תבניות הכשל והקבעון בחשיבה שלנו
  • רשת מומחים – מודים שלא יודעים. להביא את ידע מבחוץ.
  • “העיניים החוצה” – איזה רדאר אנחנו צריכים כדי לחדש. מה לראות ואיך לשלב אותו ביומיום שלנו
  • הגדרת אתגר
  • שדרוג כלי החשיבה הוספת ממד
  • שדרוג כלי החשיבה היפוך
  • עקרון ההבחנה – איך מתחילה חשיבה יצירתית? לראות יותר ורק אחר כך לחשוב יצירתי
  • ניהול תהליכי חדשנות בארגון
  • כלי חשיבה: חלוקה, איחוד, הכפלה, “קופסא שחורה”, אנלוגיה
  • אימון בהעלאת גמישות החשיבה.
  • התמודדות עם התנגדות בארגון לרעיונות חדשים, וקידום רעיונות בארגון.

הרצאה בכנס וסדנאות קצרות של כמה שעות

 

הרצאות בכנסים מיועדות להעניק חויה של חשיבה המצאתית. סדנאות הכנסים מחוברות לאפקטים ויזואליים ולמסר מרכזי יחיד שאפשר לקחת.

צפו בוידאו החלק העליון של העמוד שהוא הרצאה מכנס שעורר תגובות חיוביות. צפה בעמוד חשיבה יצירתית בנושא הרצאות בכנסים.

 

הרצאות קצרות וסדנאות קצרות של כמה שעות יותאמו לפני הצרכים, הרעיון הוא להביא משהו חוויתית, התנסותי ולהשאיר משהו מעשי. אין כוונה ממש ללמד את השיטה אלא לחשוף לרעיונות חדשים.

 

חווית הלמידה

הלימוד יכלול קטעי הרצאה המלווים בקטעי וידאו מתוך YOUTUBE על מוצרים של השנים האחרונות, וקטעים קצרים מתוך סרטי קולנוע המבהירים עקרונות. הלמידה היא חוותית וחדשנית. הלימוד הוא אינטנסיבי. יהיה תרגול של חלק מהכלים והעקרונות ככול שנספיק במסגרת הזמן. התכנים הם ברמה גבוהה והדוגמאות מהשטח. המשתתפים יתבקשו לעשות כמיטב יכולתם להתפנות משגרת היומיום ו”לנקות את הראש” במהלך ימי הקורס. בתום כל מפגש יידרשו המשתתפים להקדיש כשעה לעבודת הכנה למפגש הבא.

השאירו בבקשה פרטים,

קבלו קורס מקוון עם 3 כלי חשיבה בעלי עוצמה – בחינם

 

או צרו קשר

web@innovation.co.il

050-2691088