חשיבה יצירתית, פיתוח מוצרים ושרותים חדשים

קורס חשיבה יצירתית

קורס חשיבה יצירתית מתאים לתחומי ניהול, טכנולוגיה, פיננסים ותעשיית נותני השרות, חינוך, אקדמיה ומשאבי אנוש. הוא שואב את הרעיונות המרכזיים של חשיבה המצאתית שיטתית וקהל היעד שלו רחב.  אם אתם מחפשים הרצאות בכנסים, בפורומים או העשרה לעובדים או לחוג החברים שלכם סדנת חשיבה יצירתית היא פתרון מושלם.

הפוקוס של הקורס הוא להשאיר חותם בזכרון באמצעות למידה חוויתית. הרעיונות מוצגים באמצעות קטעי וידאו, קטעים מסרטי קולנוע וקטעי הרצאה קצרים. הקורס נבנה בצורה שמשאירה אמירות פרובוקטיביות על יצירתיות ומחברת אותן לידע קיים. התרגול בקורס מחזק את היכולת להיעזר בכלים להמשך. הקורס או הסדנה אינטראקטיביים ובנויים על השתתפות ערה של הקהל.

 צפו בקליפ שלי מתוך כנס ISACA

 

 

חשיבה יצירתית היא היכולת להיות מגוון ולהגמיש צורות חשיבה. התמונה של הצלם ניצן זוהר מדגימה את הרעיון הזה באופן יצירתי. היא מקושרת לוידאו בנושא חשיבה יצירתית באמצעות משחק עבור בני נוער וילדים

 

חשיבה יצירתית חשיבה גמישה ומגוונת תמונת שחיינים של הצלם ניצן זוהר

חשיבה יצירתית חשיבה גמישה ומגוונת תמונת שחיינים של הצלם ניצן זוהר

והנה וידאו נוסף מיוחד ומושקע על פיתוח חשיבה יצירתית לילדים ובני נוער

 

השאירו בבקשה פרטים,

קבלו קורס מקוון עם 3 כלי חשיבה בעלי עוצמה – בחינם

 

או צרו קשר

web@innovation.co.il

050-2691088

תכנים

תכני הסדנה מותאמים אישית ושונים בתלות בקהל היעד. עבור קהל ארגוני – עסקי המבנה של הסדנה דומה למבנה חשיבה המצאתית שיטתית – כלומר עושים היכרות חוותית עם השיטה. הדוגמאות מגיעות מתחומי התוכן הניהולים, של תעשיית השירותים הפיננסית או של משאבי אנוש. התכנים מתורגלים על ידי הקהל במבנה סדנאי, והעקרונות נלמדים תוך דגש על דוגמאות פשוטות וקליפים.

יש אפשרות לעשות סיעור מוחות על בעיית אמת מהתחום הספיצי של הארגון. תידרש הכנה מתאימה לפני סיעור מוחות על בעיית אמת.

 

הרצאות בכנסים או הרצאות העשרה בנויות על הגעה לרגע שיא תוך הפעלה ויצירת מעורבות של המשתתפים – כול אחד ממקומו. תוכלו לראות את הקליפ בראש העמוד כדוגמא להרצאה חוויתית משולבת בקטעים מתוך סרט. הפוקוס כאן הוא על מסר אחד או שניים והעצמתו באמצעות משהו ויזואלי והפעלה. אין כוונה ללמד את כול השיטה אלא להעביר מסר ולטעת גירוי חזק עם טעם של עוד.

 

עבור פעילויות חינוך ואקדמיה מתאימים את התכנים לקהל היעד. שווה לדבר איתנו על כך בעת יצירת הקשר.

 

פיתוח תרבות של חדשנות בארגון

ההבנה שחדשנות היא משאב אסטרטגי מביאה ארגונים לרצות שהידע לחדש “יהיה בבית”. אבל מסתבר שזה לא פשוט לעשות, קשה לתחזק ובפועל ארגונים רבים מוציאים על זה הרבה כסף ונכשלים. פיתחנו שיטה שתאפשר לזה לקרות אצלכם – להביא תוצאות לאורך זמן בעלות סבירה וליהנות מזה.

 

ניהול חדשות בארגונים

יש לנו רקע ומיומנות לנהל את החדשנות בארגון שלכם, וגם לעבוד ביועצים ומנחים עם מנהלי חדשנות פנים ארגוניים. כמנהלי חדשנות נגדיר יעדים, אופן מדידה ונביא פיתוחי מוצרים, שרותים טכנולוגיות והון אינטלקטואלי שיהוו מנוע החדשנות הארגוני.

 

לחדש לממש לממש 

צריך לדעת כמה לחדש מול כמה ואיך לממש. החדשנים המוצלחים ביותר מחדשים במחזוריות – פעם חדשנות טכנולוגית ופעם חדשנות שוק ומיקוד על מימוש. נוכל לצעוד יחד למחזורי מימוש טובים על החדשנות הטכנולוגית. בהתחלה נהיה לבד בשוק, אבל השוק עוד לא יכיר את המוצר. בפעימה הבאה יש יותר מודעות אבל גם תחרות, ונדרש לשנות מסרים או מודל עסקי. נלווה אתכם בשלבים השונים בכדי להשיג מקסימום מכירות מהחדשנו הטכנולוגית.

המינון הנכון הוא לחדש, לממש, לממש. כאשר בתוך המימוש נמצאים רעיונות שיוקיים מודלים עסקיים  והורדת עלויות. הכול תחת המחויבות לחשיבה יצירתית.

לייצר תרבות של חדשנות זה טיפול לא רק בכלי חשיבה אלא ב MINDSET ברמה הניהולית וברמת הקצאת המשאבים. נתמודד עם סיכונים באמצעות תפיסה של “תיק השקעות” – נפזר סיכון ונדאג להשקיע זמן וכסף בחוכמה. תרבות מתבטאת בעדיפויות ארגוניות, בדיבור עליהן ובעיקר במעשים. נסמן איתכם מהם המעשים המרכזיים שהכי טבעיים לארגון, והם יהיה הבסיס להתנהלות הארגונית החדשה.

 

אנשים

מעבר למעשים, התרבות משקפת את האנשים שמובילים אותה. פיתוח תרבות של חדשנות נשענת על קומץ אנשים עם תשוקה אמיתית ליצור, לחדש, לעשות את הדבר הגדול הבא, ולפתור בעיות באופן יצירתי כול הזמן. אי אפשר לאלץ חדשנות, וכמה שתשלמו לאדם שאין לו עניין אמיתי – זה לא יעבוד. נזהה איתכם את אלה שיובילו את הפרויקט להצלחה.

 

להשיג את הפרויקט הבא

אם אתם מרכז פיתוח ישראלי בחברה בינלאומית אתם חיים לא רק מהמכירות של המוצרים של הארגון הבינלאומי אלא בעיקר מהבאת המוצר הבא למרכז הפיתוח שלכם. בהיבט הזה חשוב לדעת שחדשנות טכנולוגית לבדה לא עושה את העבודה – כלומר נדרש משהו מעבר ליכולת טכנולוגית מצוינת בכדי להביא למרכז הפיתוח שלכם את הפרויקט האסטרטגי וה”סקסי” הבא של החברה הבינלאומית. נכניס את גורם הזכייה בפרויקט באופן מבונה לתוך תרבות של חדשנות של הארגון.

 

כלי חשיבה והגדלת החופש של קבלת ההחלטות

בתשתית הפעילות יילמדו עקרונות וכלי חשיבה, משהו מוחשי שאפשר לעבוד איתו. נבחר מה נכון ללמד על פי מה אתם כבר מכירים, ומה מביא תוצאות. נידרש להתארגן תרבותית לאפשר רמה סבירה של חופש קבלת החלטות של עובדי הידע שאינם בהכרח מנהלים בכירים.

 

ה”עיניים החוצה” ורשת מומחים

נסמן את המקומות שנכון להיות מעורבים בהם וללמוד אותם, ונסמן מומחים פנים וחוץ ארגוניים שאנו רוצים להיות איתם בקשר רציף ובאילו נושאים. החוכמה המרכזית היא להיות נגיש לידע חיצוני “חם” ולתת לו לזרום אלינו. פיתוחים חדשניים נעשים לרוב מתחת לרדאר של כולם. יכולת לקלוט את המתרחש בשוק שלנו באמצעות אנשים וסוכני ידע היא המדויקת ביותר לחזות מה יקרה ומאיפה זה יכול יגיע.

 

תהליך העבודה ואיך מתחילים

יש מספר אפשרויות לקיים תהליך כזה בהצלחה ועם מינימום משאבים. צרו איתנו קשר לשיחה קצרה ונתאים לכם את התהליך הנכון.

 

 

קהל היעד

ארגוני היי טק, ביומד, פרמצבטיקה, ארגוני שירות עתירי ידע, ארגונים בתעשייה מסורתית שמבססים או רוצים לבסס את היתרון התחרותי שלהם על טכנולוגיה חדשנית או מודל עסקי חדשני.

התאמת הפעילות לארגון

פעילות של הטמעת חדשנות כתרבות ארגונית חייבת להיות תפורה לכול ארגון. היא אישית על פי מי שמוביל את העניין ברמה פנים ארגונית, וקשורה לפרויקט הבא שעל הפרק.

 

חווית הלמידה

הלימוד יכלול קטעי הרצאה המלווים בקטעי וידאו מתוך YOUTUBE על מוצרים של השנים האחרונות, וקטעים קצרים מתוך סרטי קולנוע המבהירים עקרונות. הלמידה היא חוותית וחדשנית. הלימוד בסדנאות עסקיות וארגוניות הוא אינטנסיבי. יהיה תרגול של חלק מהכלים והעקרונות ככול שנספיק במסגרת הזמן. התכנים הם ברמה גבוהה והדוגמאות מהשטח. המשתתפים יתבקשו לעשות כמיטב יכולתם להתפנות משגרת היומיום ו”לנקות את הראש” במהלך הקורס. בתום כל מפגש יידרשו המשתתפים להקדיש כשעה לעבודת הכנה למפגש הבא.

 

השאירו בבקשה פרטים,

קבלו קורס מקוון עם 3 כלי חשיבה בעלי עוצמה – בחינם

 

או צרו קשר

web@innovation.co.il

050-2691088