למה החברות הפיננסיות פוחדות מחדשנות אמיתית?

כבר דמיינתי אותי בחדר כושר, רץ על המסלול, מרים משקולות, נוטף זיעה.. וברקע עובד בשבילי רדאר ההשקעות, מחפש עבורי את המניות הכי טובות בעיתוי הכי נכון שמתאים לתיק שלי, בארץ ובחול. בסיום האימון, אני ניגש לנייד שלי ויכול לראות את מה "הוא" מצא עבורי בשעה האחרונה, להתלהב ממשהו שלא חשבתי ולא ראיתי כמוהו, ובלחיצת כפתור או בשיחה קצרה אני קונה את המנייה הנכונה.

 

 רדאר

 

הפנטזייה שלי

הלכתי עוד קצת עם פנטזיית המניות שלי ואמרתי שסוג מסויים של השקעות שהגדרתי ממש בקפידה אני "מרשה" לו לעשות לבד. במקרה הזה אני עובר בארוחת הערב אחר ההמלצות שלו, ובודק את אלה שכבר ביצע בתיק שלי. בעצם, אם הוא באמת טוב – מה ההבדל בינו ובין "יועץ השקעות"? אנחנו נותנים לאוטומטים להטיס לנו מטוסים, ולבקר שיגור טילים – אז אולי אפשר יהיה לתת להם לרכוש עבורנו מניות. בחדשנות מותר לחלום.

 

 מניות עולותI

 

"מתחת לפנס"

מלא ציפיה לדבר הגדול הבא צלצלתי למוקד של הבנק להצטרף לשרות בשמחה, אבל מסתבר שהרדאר הזה רואה רק "מתחת לפנס". הוא יכול לשלוח לי עדכונים רק על תיק המניות הקיים שלי. הוא פשוט לא רואה מעבר. "בשביל זה צריך יועץ השקעות" אמרה לי הפקידה. איזו אכזבה גדולה מרעיון מדהים.

 

אחד הקריטריונים להצלחה בתחום השרותים הוא לראות את תגובת המתחרים. על מוצר או שרות מוצלח יש תגובה.

מה תהיה תגובת המתחרים לרדאר? אם אני יושב בישיבת השיווק של בנק מתחרה, ושואלים אותי איך להגיב לקמפיין הזה – אני עונה: "לומר לסניפים שגם אצלנו כבר קיים מזמן רדאר השקעות כזה, אנחנו שולחים מסרונים ואימייל על תיקי ההשקעות של הלקוחות שלנו".

 

למה החברות הפיננסניות פוחדות מחדשנות אמיתית?

בתעשיית השירותים מאד קל לחקות. שרות מוצלח שמבוסס רק על רעיון יצירתי ניתן לחיקוי ולעליה לאוויר בצורה טובה תוך פחות משבוע! מה שלא ניתן להעתקה בקלות זה שרות שמבוסס על מוצר מידע, שיש מאחוריו מערכת מידע שפותחה במיוחד. זה כבר עניין אחר. אבל זה דורש תקציבים, והתארגנות אחרת. בפועל רוב תעשיית השירותים הפיננסיים חוששת מהשקעות כאלה ויוצאים מוצרי חדשנות חסרי "פואנטה".

 

כלי חשיבה המצאתית – איחוד

שני כלי חשיבה בחשיבה המצאתית שיטתית רלוונטיים למוצר ה"פנטזייה" שהצגתי לעיל – האחד אנלוגיה. הכי קל להסביר רעיון חדש באמצעות מושג קיים גם אם הוא מעולם אחר. כולם מכירים "רדאר" – זה משהו שמאתר לנו את המטרות הכי "חמות" בגזרה. אז עכשיו זה אותו הדבר רק עבור עולם ההשקעות. הכלי השני הוא "משהו עושה את העבודה עבורך" ברקע, בזמן שאתה חי את חייך הוא עובד עבורך ברקע ומספר לך על זה בדיוק בעיתוי הנכון. ה"אשף" שעושה את העבודה הוא כלי החשיבה "איחוד" שבמהותו פעולה נוספת על ידי משהו אחר שכבר שם.

 

הקונספט הזה של רדאר השקעות "אמיתי" – יעבוד בכול תחום: בנדל"ן, ברכב ובמוצרי יד שנייה. תחשבו כמה רגוע היה לעבוד עם "רדאר מכוניות" למציאת רכב, או עם רדאר נדלן לחיפוש הבית הבא שלכם.

 

שורה תחתונה – 6

מה מוצלח בקמפיין הזה: קודם כול השם – רדאר השקעות. פשוט גאוני! יצירתי! והוא תשתית נהדרת למוצר שמישהו עוד יכניס – אבל מוצר שבאמת רואה ומחפש ומאפשר מימוש מהיר. גם הקמפיין עם אסי כהן כמנחה סדנה יצירתית שאין לו מושג בתחום ועושה "משחקי יצירתיות" חסרי תועלת – ממש מצחיק. יש חדשנות ביכולת לשלוח מסרונים ואימייל על התיק שלך גם אם התיק שלך מנוהל בבנק מתחרה. רעיון נחמד שמקרב אותך להעביר ביום מן הימים את התיק שלך לבנק.

 

אבל המוצר עצמו חלש, אין לו את הרדאריות של הרדאר. זה רדאר שרואה רק "מתחת לפנס".

ציון החדשנות שלי למוצר הזה הוא 6.

 

גידי

 

==

[content_block id=2061 slug=%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%9e%d7%aa-%d7%9c%d7%a4%d7%95%d7%a1%d7%98%d7%99%d7%9d-%d7%a1%d7%a4%d7%a8-%d7%95%d7%98%d7%95%d7%a4%d7%a1-%d7%94%d7%a8%d7%a9%d7%9e%d7%94]

he_ILעִבְרִית
Open chat
1
הי - שילחו לי הודעה